bokvurmaren.blogg.se

Jag läser alltså finns jag.

Felsteg Maria Adolfsson

Publicerad 2018-07-29 13:08:51 i #bokvurmaren, #deckare, #jagläseralltsåfinnsjag, Allmänt,

Bekanta er med Doggerland, en ögrupp mellan Storbrittanien och Skandinavien. På morgonen efter Oistra, den årliga stora ostronfesten på Doggerland, vaknar kriminalinspektör Karen Eiken Hornby i fel säng på fel ställe med fel man. Tidigt på morgonen smyger hon ut hittar sin bil och kör sakta hem. Lungt och stilla på vägen, möter ingen förutom en kvinna på väg från sitt morgondopp. Lite senare på dagen vaknar Karen av telefonen och blir inkallad i tjänst, en kvinna har hittats död i sitt kök. Inte vilken kvinna som helst utan Karens chef ex-fru. Eftersom chefen inte kan leda den utredningen får Karen ta ansvar för den. Kan inte riktigt bestämma mig vad jag tyckte om historien och om det nya landet Doggerland. Jag tror det får bli 3,5 av 5 - historien är inte så dum, finns helt klart utrymme för fler böcker och miljön är ju redan målad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela