bokvurmaren.blogg.se

Jag läser alltså finns jag.

Dödens skulptör av Chris Carter

Publicerad 2018-12-02 10:44:46 i #bokvurmaren, #jagläseralltsåfinnsjag, Allmänt,

Det här var nog en av de mer blodiga polisromaner jag läst. Distriktsåklagare Nicholson med långt framskriden cancer vårdas hemma med hjälp av två sjuksköterskor, den ena av dem jobbar helg och hon får sitt livs chock när hon en söndagsmorgon hittar mannen död och stympad i sin säng. Mördaren lämnar ett meddelande på väggen som skrämmer sköterskan från vettet och det som poliserna Hunter och Garcia får se när de kommer till platsen liknar inget annat. Blodig historia och lite tunn handling tycker jag - 2.5 av 5 från mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela